Όταν θα έρθουν και για σένα…

“Στην αρχή ήρθαν να πάρουν τους Εβραίους.

Δεν ήμουν Εβραίος και δεν φώναξα.

Μετά ήρθαν να πάρουν τους κομμουνιστές.

Δεν ήμουν κομμουνιστής και δεν φώναξα.

Έπειτα ήρθε η ώρα των σοσιαλδημοκρατών.

Δεν ανήκα σ΄ αυτό το κόμμα και δεν έβρισκα λόγο να διαμαρτυρηθώ.

Ακολούθησαν οι ομοφυλόφιλοι.

Ούτε κι αυτό σκέφτηκα ότι με αφορούσε.

Στο τέλος ήρθε η σειρά των τσιγγάνων.

Ούτε και τότε βρήκα λόγια για να εκφράσω την αντίθεσή μου.

 Ο επόμενος στη σειρά ήμουν εγώ.

Αλλά δεν υπήρχε κανείς για να φωνάξει”

Martin Niemöller, 1892 –1984

4 σκέψεις σχετικά με το “Όταν θα έρθουν και για σένα…

  1. Das Zitat:

    „Als die Nazis die Kommunisten holten,
    habe ich geschwiegen,
    ich war ja kein Kommunist.

    Als sie die Sozialdemokraten einsperrten,
    habe ich geschwiegen,
    ich war ja kein Sozialdemokrat.

    Als sie die Gewerkschafter holten,
    habe ich geschwiegen,
    ich war ja kein Gewerkschafter.

    Als sie mich holten,
    gab es keinen mehr,
    der protestieren konnte.“

    “Όταν οι Ναζί ήρθαν να πάρουν τους κομμουνιστές
    σιώπησα,
    δεν ήμουν δα κομμουνιστής.

    Όταν έβαζαν φυλακή τους σοσιαλδημοκράτες
    σιώπησα,
    δεν ήμουν δα σοσιαλδημοκράτης.

    Όταν ήρθαν να πάρουν τους συνδικαλιστές
    σιώπησα,
    δεν ήμουν δα συνδικαλιστής.

    Όταν ήρθαν και πήραν εμένα,
    δεν είχε απομείνει κανείς
    να διαμαρτυρηθεί.”

    Μου αρέσει!

Τα σχόλια είναι κλειστά.