Επιτέλους! Η ΕΛ.ΑΣ. ερευνά πιθανές ευθύνες της για το δυστύχημα στο Κρυονέρι

Έστω και καθυστερημένα, κάτι γίνεται. Μπορώ να υπερηφανευτώ  ότι μετά το δικό μου ρεπορτάζ, το ζήτιμα πήρε ξανά τις κανονικές του διαστάσεις.  Το ρεπορτάζ του συναδέλφου στο ΒΗΜΑ, βέβαια, έχει μερικά κενά. Κυριώτερο όλων το ότι γράφει  ότι «Ι.Χ. επιχείρησε να διασχίσει τις γραμμές από σημείο όπου δεν υπήρχε διάβαση με αποτέλεσμα να ανατραπεί και να «κολλήσει» στις ράγες». Αυτό δεν έχει σχέση με την αλήθεια.  Το έχουμε γράψει πώς έγινε δυστύχημα στο προηγούμενο θέμα. Είναι μια στιγμή δικαίωσης για μένα αλλά και για τα θύματα. Κυρίως για τα δυο παιδιά που έφυγαν τόσο άδικα αλλά και τους ηλικιωμένους που, αν η τροχαία ενεργούσε πιο γρήγορα, θα είχαν σωθεί 100%. Θα περιμένω να με φωνάξουν να δώσω κατάθεση αλλά και να τους υποδείξω τους αυτόπτες μάρτυρες που θα ανατρέψουν αυτά που ισχυρίζονται…

 Υπήρξε μοιραία αμέλεια και λανθασμένη εκτίμηση της ΕΛ.ΑΣ. στο δυστύχημα του Κρυονερίου, στο οποίο έχασαν την ζωή τους τέσσερις άνθρωποι πριν από δύο εβδομάδες;

Μήπως η Αστυνομία είχε κληθεί εγκαίρως να σταματήσει την αμαξοστοιχία που σκόρπισε τον θάνατο, αλλά τα στελέχη της καθυστέρησαν δραματικά να προχωρήσουν σε οποιαδήποτε αποτρεπτική ενέργεια;

Τελικά πίσω από την τραγωδία κρύβεται ένα μεγάλο αστυνομικό λάθος;
Απάντηση σε αυτά τα ερωτήματα επιχείρησε να δώσει τα τελευταία εικοσιτετράωρα εσωτερική έρευνα στην ΕΛ.ΑΣ. και κυρίως στο Κέντρο της Αμεσης Δράσης προκειμένου να διαλευκανθεί αν υπήρχαν περιθώρια να αποτραπεί το δυστύχημα που κόστισε την ζωή σε δύο ηλικιωμένους ανθρώπους, οι οποίοι είχαν παγιδευθεί στο αυτοκίνητό τους, και δύο Πακιστανών που προσπάθησαν να τους απεγκλωβίσουν.
Το δυστύχημα συνέβη στις 12:35 το μεσημέρι της 6ης Απριλίου, όταν αμαξοστοιχία του ΟΣΕ (Intercity) που κατευθυνόταν από Θεσσαλονίκη με προορισμό την Αθήνα παρέσυρε ΙΧ στην οδό Ανοίξεως στο Κρυονέρι.

Ο ηλικιωμένος οδηγός του Ι.Χ. επιχείρησε να διασχίσει τις γραμμές από σημείο όπου δεν υπήρχε διάβαση με αποτέλεσμα να ανατραπεί και να «κολλήσει» στις ράγες.

Ωστόσο σύμφωνα με πρόσφατες μαρτυρίες αυτοπτών μαρτύρων «η προσπάθεια απεγκλωβισμού του ζευγαριού διήρκεσε περισσότερα από 40 λεπτά». Χρόνος κρίσιμος για το σταμάτημα του τρένου και την αποτροπή του δυστυχήματος.
Οπως αναφέρουν οι μάρτυρες «σε αυτό το χρονικό διάστημα πολλοί είχαν τηλεφωνήσει στο «100» ζητώντας την αρωγή αστυνομικών και να ειδοποιηθεί ο οδηγός της αμαξοστοιχίας να σταματήσει το τρένο διότι έχουν εγκλωβιστεί άνθρωποι στις γραμμές».
Τις καταγγελίες αυτές πληροφορήθηκαν υψηλόβαθμοι αξιωματικοί της ΕΛ.ΑΣ.που ζήτησαν να πραγματοποιηθεί αμέσως έρευνα στην Αμεση Δραση και να εξετασθούν οι κλήσεις και οι ηχογραφημένες συνομιλίες που πραγματοποιήθηκαν εκείνη την ώρα στο συγκεκριμένο επιχειρησιακό κέντρο της ΕΛ.ΑΣ.
Όπως αναφέρουν στο «Βήμα» στελέχη του υπουργείου Προστασίας του Πολίτη «ελέγξαμε όλα όσα συνέβησαν στο κέντρο της Άμεσης Δρασης τις κρίσιμες ώρες. Το συμπέρασμα είναι ότι δεν υπήρχε κανένα χρονικό περιθώριο να αντιδράσουμε».

Σύμφωνα με το χρονικό που περιγράφουν οι επικοινωνίες, που όντως υπήρξαν, τα γεγονότα εξελίχθηκαν ως εξής:

«Το πρώτο τηλεφώνημα για το συμβάν μάς δόθηκε στις 12:28. Ομως σε αυτή την κλήση δεν δόθηκαν αναλυτικές πληροφορίες για τον ακριβή τόπο του ατυχήματος, ούτε μιλούσαν για ακινητοποίηση οχήματος στις γραμμές του τρένου.

»Εμείς τότε δώσαμε εντολή σε περιπολικό της Τροχαίας να σπεύσει στην περιοχή το οποίο τελικά έφθασε μετά το ατύχημα. Μεταξύ 12:33 έως 12:34 υπήρξαν πράγματι δύο τρεις διαδοχικές αγωνιώδεις κλήσεις που μιλούσαν για εγκλωβισμένους στις γραμμές του τρένου, στο συγκεκριμένο σημείο στο Κρυονέρι.

»Απ’ ό,τι ακούμε από τις ηχογραφημένες συνομιλίες στο Κέντρο της Αμεσου Δρασης επικράτησε τότε πανδαιμόνιο με τους αστυνομικούς να φωνάζουν στα περιπολικά και να εκφράζουν την αγωνία τους. Τότε ελήφθη άμεσα η απόφαση να ενημερωθεί η αρμόδια υπηρεσία του ΟΣΕ για να ειδοποιήσει τον οδηγό της αμαξοστοιχίας. Ομως δεν προλάβαμε.

»Στις 12:35 η αμαξοστοιχία χτύπησε το Ι.Χ. παρασύροντας στον θάνατο τους τέσσερις ανθρώπους. Ολα εκτιλύχθηκαν μέσα σε λίγα δευτερόλεπτα»…

Advertisements