Μίσος, τυλιγμένο με την ελληνική σημαία

Του Πέτρου Παπασαραντόπουλου

Χθες πήγα στην πλατεία Συντάγματος, εκει που αυτοκτόνησε ο 77χρόνος. Γύρω από το δέντρο, 20-30 άτομα. Στο δέντρο, λουλούδια, κεριά, γράμματα και συνθήματα. Πλησιάζω και τα διαβάζω. Ο λόγος του μίσους μπροστά στα μάτια μου. Κάτω από την ελληνική σημαία, σύμβολο υποτίθεται της ενότητας των Ελλήνων, κείμενα και συνθήματα για τους προδότες, τους γερμανοτσολιάδες, τα καθάρματα, τους κουΐσλιγκ, τη χούντα που μας κυβερνά, τα λαμόγια, τους κλέφτες, τους δοσίλογους, τους χαραμοφάηδες, τις γερμανικές αποζημιώσεις, τη ναζίστρια Μέρκελ, τη γερμανική κατοχή, τη γενοκτονία των Ελλήνων, τους πουλημένους δημοσιογράφους και πολιτικούς, την κατοχική κυβέρνηση Τσολάκογλου, τα τσιράκια και τους λακέδες των Ευρωπαίων και του Σόιμπλε, τους προαιώνιους εχθρούς της φυλής μας. Συνθήματα για εκτελεστικά αποσπάσματα, αγχόνες, καλάσνικοφ. Κάθε κείμενο, μια γροθιά στο στομάχι.
Ένας ηλικιωμένος κοιτούσε προς τη Βουλή, σκοπεύοντας και πυροβολώντας με το χέρι του που στο μυαλό του φάνταζε ότι κρατούσε περίστροφο.
Όσο για τις συζητήσεις, δεν υπάρχει περιγραφή. Κρεσέντο hate speech, λόγου της μισαλλοδοξίας.
Φεύγοντας, κατηφόρησα τη Σταδίου. Αντίκρυσα το καμμένο ΙΛΙΟΝ και το κτίριο με τους τέσσερις νεκρούς της Μαρφίν. Παιδιά ενός κατώτερου θεού. Ασήμαντα υποστυλώματα ενός σάπιου καθεστώτος που πρέπει να γκρεμιστεί.
Μου πήρε ώρες για να συνέλθω.

13 σκέψεις σχετικά με το “Μίσος, τυλιγμένο με την ελληνική σημαία

  1. Φαινομενικά. Αλλά έχω διαβάσει τόσες δεξιές θέσεις που έχει εκφράσει γενικότερα ο Παπασαραντόπουλος και τόσες φορές που καταφέρθηκε κατά των κινημάτων ή των αντιδρούντων στο μνημόνιο πολιτών. Για την ακρίβεια δεν έχω διαβάσει κανέναν κείμενό του που να υπερασπίζεται κάποιο κίνημα ή να προσπαθεί (πρόσεξε να προσπαθεί γράφω όχι να αποδεχτεί) να κατανοήσει την οργή των πολιτών για όσα βιώνουν… Οπότε μάλλον το ανωτέρω σχόλιο είναι μια πιο προωθημένη λύση βάσει του γενικότερου σκεπτικού του…

    Μου αρέσει!

  2. N. Ago

    Έχω διαβάσει κι εγώ πολλά κείμενά του αλλά δεν θα βιαζόμουν να τα «βαφτίσω» δεξιά. Και επειδή τον ξέρω και προσωπικά, ακριβώς το αντίθετο συμβαίνει.

    Μου αρέσει!

  3. N. Ago

    Σωστό, οι Αριστεροί πρέπει και να στρουθοκαμηλίζουν και να αγαπάνε τη βία και το διχασμό.

    Μου αρέσει!

  4. Το «δεξιά» πηγαίνει στην αναίρεση κάθε κατάκτησης του κινήματος και στην άρνηση ή αρνητική κριτική που κάνει σε κάθε κινηματική δράση. Δεν τον ξέρω, παρά μόνο μέσα από το φατσοβιβλίο. Οι θέσεις του είναι δεξιές, ο ίδιος δεν ξέρω (δεν κρίνω πρόσωπα, αλλά μόνο θέσεις.

    Σχετικά δε με τη βία των αριστερών, μπορούμε να κάνουμε διαφοροποιήσεις αριστερού, αντιεξουσιαστή και λαϊκιστή αριστερού. Ωστόσο, πρέπει κάποτε να δούμε και τα αίτια της βίας ή ποιος εν τέλει την πρωτοξεκινά…

    Μου αρέσει!

  5. N. Ago

    Οι θέσεις του είναι μεταρρυθμιστικές. Για έναν άνθρωπο που θήτευσε δίπλα στο Λ. Κύρκο, μάλλον είναι εύκολο να καταλάβουμε ποιες είναι οι θέσεις του.

    Μου αρέσει!

  6. schoarz

    Σήμερα ο Μανδραβέλης μιλά στην Καθημερινή για τις συνέπειες της ιδεολογικής ηγεμονίας της Αριστεράς.
    Στο τέλος αναφέρει σχετική δήλωση «το ΚΚΕ, ήταν και παραμένει κόμμα διεθνιστικό , επομένως και γνήσια πατριωτικό» ως παράδειγμα του πως οι ανοησίες κυριάρχησαν του ορθού λόγου

    Μου αρέσει!

  7. Έλλη_Σ

    Το άρθρο ταυτίζει την αντίδραση και την πολιτική ανάγνωση της αυτοκτονίας στα σχόλια και σημειώματα των περαστικών με το μίσος. Έτσι μειώνει τις αντιδράσεις αυτές ώς κάτι απορριπτέο μπροστά στην ενότητα των Ελλήνων, που παρουσιάζεται ως αυτοσκοπός. Ενότητα δεν υπάρχει όχι γιατί υπάρχει μίσος, αλλά γιατί υπάρχει διαφωνία ως προς τα αίτια της κρίσης, τα κίνητρα αυτών οι οποίοι τα διαχειρίζονται τώρα και τη λύση. Η διαφορετική άποψη και η αντίδραση σε αυτήν δε σημαίνει απαραίτητα τη λατρεία του διχασμού @ Ν.Ago.
    Και φυσικά οι «μεταρρυθμίστές» της Ελλάδας σήμερα, υποστηρίζουν το νεοφιλελελυθερισμό @ δείμος του πολιτη.

    Μου αρέσει!

  8. Συμφωνώντας με όσα γράφει «ο δείμος του πολίτη» θα ήθελα να προσθέσω τα εξής:

    τα τελευταία 2 χρόνια ακολουθείται απ’ τις μνημονιακές δυνάμεις εντός και εκτός Ελλάδας (ΠΑΣΟΚ, ΝΔ, ΛΑΟΣ, μέρκελ, σαρκοζύ, ΔΝΤ, κ.λ.π. μια πολιτικής εσωτερικής υποτίμησης με εκαντοντάδες χιλιάδες θύματα.

    Οι άνθρωποι που αντιδρούν σ’ αυτή τη πολιτική είναι πολλοί και διαφορετικής ιδεολογικής προέλευσης. Δυστυχώς και με ευθύνη της Αριστεράς τις προηγούμενες δεκαετίες ο πολιτικός μας πολιτισμός παρέμεινε σε χαμηλό επίπεδο με έντονα στοιχεία λαϊκισμού, ανορθολογισμού, κομματοκρατίας κ.λ.π.

    Παρ’ όλ’ αυτά προτείνω να διαλέξουμε πλευρά-παράταξη και ταυτόχρονα:
    1ον να διεξαγάγουμε ανειρήνευτο αγώνα ενάντια σε κάθε ανορθολογισμό, οπισθοδρομισμό και αντιδημοκρατική ενέργεια
    2ον ν’ αφήσουμε ανοιχτά τ’ αφτιά μας σε κάθε φωνή που προέρχεται απ’ τους πολιτικούς μας αντιπάλους.

    Μου αρέσει!

  9. Μετά από αρκετές μέρες ξαναδιάβασα το σχόλιό μου και κάτι δεν μου άρεσε. Νομίζω πως λύγισα τη βέργα υπερβολικά προ τη μια μεριά.
    Για να την ισιώσω λοιπόν επιτρέψτε μου να συμπληρώσω με ένα σύνθημα που τώρα τελευταία μου αρέσει όλο και πιο πολύ:

    «ΧΩΡΙΣ ΔΙΚΑΙΟΣΥΝΗ, ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΕΙ ΕΙΡΗΝΗ»

    Μου αρέσει!

Τα σχόλια είναι κλειστά.