Η «Ολυμπιακή» ισλαμοφοβία του Δημάρχου Αμαρουσίου

Μου είχε ξεφύγει η «ανησυχία»  του Δημάρχου Αμαρουσίου, του Ολυμπιακού Δήμου, όπως λέει και ο ίδιος. Και απλώς αναρωτιέμαι: αν ο Δήμαρχος του Ολυμπιακού Δήμου, εκφράζει αυτή την ισλαμοφοβία, τι να περιμένουμε από τον Άνθιμο και τον Μητροπολίτη Πειραιώς που δεν είναι και τόσο… κοσμοπολίτες; 

Φταίει το Ραμαζάνι κ. Πατούλη;

Οι θετικές αντιδράσεις στο προηγούμενό μου άρθρο, περί πίστης, από κοινού με την πρόταση – προτροπή φίλου, μου δίνουν το θάρρος να «επιμείνω …θρησκευτικά» με το ζήτημα των ημερών: «Τέμενος η στοά του Καλατράβα», «Ολυμπιακή τελετή λήξης του ραμαζανιού», «Ισλάμ το Μαρούσι», διαβάζω παντού…

Η ακριβής ημερομηνία που θα γιορταστεί η λήξη της νηστείας του Ραμαζανιού στο ΟΑΚΑ, στο Μαρούσι, δεν έχει ακόμη οριστεί, αφού οι μουσουλμάνοι αναμένουν από το Αστεροσκοπείο Αθηνών την έλευση της νέας σελήνης, η οποία και θα ορίσει τη λήξη της νηστείας τους. Αναμένεται, πάντως, στα μέσα της ερχόμενης εβδομάδας.

Ας σημειωθεί, ότι από τους Ολυμπιακούς Αγώνες του 2004 και μετά, τουλάχιστον έντεκα φορές τελέστηκαν δημόσιες μουσουλμανικές τελετές στο ΟΑΚΑ με τη συμμετοχή να αγγίζει ακόμη και τις 17.000 πιστούς.

Προ ημερών, ο δήμαρχος Αμαρουσίου Γιώργος Πατούλης, εξέφρασε την κάθετη αντίθεσή του για την τέλεση της γιορτής στο ΟΑΚΑ, ζητώντας από την κυβέρνηση να σεβαστεί, εκτός από τα δικαιώματα των μουσουλμάνων, και τα δικαιώματα των ελλήνων πολιτών που κατοικούν κοντά στο ΟΑΚΑ. Μεταξύ άλλων ανέφερε:

«Στο όνομα του σεβασμού των θρησκευτικών ελευθεριών και δικαιωμάτων, δεν μπορεί ναπαραβλέπεται και ο σεβασμός των δικαιωμάτων των ελλήνων πολιτών και των κατοίκων της τοπικής κοινωνίας του Αμαρουσίου. Δεν είμαστε ούτε ισλαμοφοβικοί, ούτε έχουμε κάτι με τους μουσουλμάνους. Άλλωστε το Μαρούσι ως Ολυμπιακή Πόλη είναιφιλόξενη και ανοικτή για όλους τους νόμιμα διαβιούντες στην Ελλάδα. Το είχαμε παραχωρήσει και πέρσι για κάπου 1000 μουσουλμάνους. Αλλά εδώ είναι κάτι το διαφορετικό. Όλη η Ευρώπη θα δει στις τηλεοράσεις της το μέρος όπου έγιναν οι Ολυμπιακοί Αγώνες στην Ελλάδα να μετατρέπεται σε ένα τεράστιο τζαμί. Χωρίς να υπάρχουν στοιχειώδη μέτρα ασφάλειας. Δεν είναι δυνατόν να μην έχει αξιοποιηθεί ούτε στο ελάχιστο η Ολυμπιακή περιουσία εδώ και επτά χρόνια και αντί να γίνει αξιοποίηση των τεράστιων πόρων που επένδυσε στο Ολυμπιακό Συγκρότημα ο ελληνικός λαός, να διατίθεται για μετατροπή του σε τζαμί».

Διερωτώμαι κ. δήμαρχε:

–       Πως ακριβώς παραβλέπεται ο σεβασμός των δικαιωμάτων των ελλήνων πολιτών; Από την αποδοχή της διαφορετικότητας σε κάτι τόσο ιδιαίτερο, όπως η πίστη; Ή είναι απλά αντιαισθητική η ακουστική στον ευρύτερο -κατά τ’ άλλα πολυεθνικό- δήμο;

–       Το Μαρούσι –και ο οιοσδήποτε δήμος της χώρας μας- είναι φιλόξενος και ανοικτός για τους νόμιμα διαβιούντες μόνον. Κι όμως, το ζήτημα δεν αφορά στη διαβίωση αυτή καθαυτή, αλλά στην χρήση χώρου για άσκηση θρησκευτικών καθηκόντων. Ο σεβασμός στην πίστη του συμπολίτη δεν είναι κάτι το αδιαπραγμάτευτο και δεδομένο; Ή μάλλον, δεν θα έπρεπε να είναι; Μιλώντας για τη συγκεκριμένη πόλη, το πολυπολιτισμικό του πράγματος δεν θα έπρεπε να εννοείται εκ του χαρακτηρισμού της ως Ολυμπιακή;

–       Θεωρείτε ότι «θα ενοχληθεί η Ευρώπη» από τις εν λόγω τηλεοπτικές εικόνες. Περισσότερο, άραγε, από όσο ενοχλήθηκε από τις «κίτρινες» εικόνες των αυτοκινητιστών προ μηνός; Ή ακόμα περισσότερο από αυτές μιας Ακρόπολης «ντυμένης» με πανό; Ή μήπως φταίει το Ραμαζάνι και για τις δράσεις Σ.Α.Τ.Α. – Π.Α.ΜΕ.;

–       Πως εμποδίζει την αξιοποίηση της Ολυμπιακής περιουσίας, η -μερικών ωρών ανά έτος- χρήση του προαύλιου χώρου των άλλοτε Ολυμπιακών εγκαταστάσεων;

–       Τι μέτρα ασφαλείας χρειάζονται για την άσκηση θρησκευτικών καθηκόντων;Πόσοι λ.χ. χριστιανοί θέτουν την κοινωνία σε κίνδυνο ή εγκληματούν πριν ή μετά την περιφορά του επιταφίου ή την Ανάσταση;

Δεν φταίει το Ραμαζάνι. Δεν φταίει το Μαρούσι. Δεν φταίει ο μουσουλμάνος, μηδέ ο χριστιανός.

Ίσως φταίνε η νοοτροπία μας και ο πανταχού παρών συντηρητισμός μας. Και άραγε, ο τελευταίος, μας είναι τόσο απαραίτητος κοινωνικά όσο πολιτικά;

aixmi.gr

Advertisements