Σου χρωστάω ένα ευχαριστώ, Ελλάδα | Të dedikohem një faleminderit,Greqi

Ήταν Μάρτιος του 1992, όταν αποφάσισα να έρθω πρώτη φορά στην Ελλάδα. Αρκετά νέος αλλά είχα προλάβει να παντρευτώ κιόλας. Άφησα πίσω τη γυναίκα μου και ξεκίνησα την περιπέτεια. Έφτασα Καλαμπάκα,μαζί με τον αδελφό μου,  μετά από οκτώ ημέρες πεζοπορίας. Από τη τέταρτη ημέρα ,όμως, το περπάτημά μου γινόταν με το ένα παπούτσι στο χέρι. Βλέπεις, η πατούσα  που είχα εγχειρήσει  λίγο καιρό πρίν, δεν είχε την ίδια… επιθυμία με μένα για ταξίδι και το πόδι πρήστηκε άσχημα.

Στη Θεσσαλονίκη έφτασα στις 5 το πρωί, με τρένο που είχα πάρει από τη Λάρισα. Αφού πέρασα την λαχτάρα που έπαθα βλέποντας παρατεταγμένα τα ταξί και τα πέρασα για περιπολικά(!), απευθύνθηκα στο πρώτο από αυτά. Ήθελα να πάω στη Δράμα και το μόνο που είχα να δείξω στον οδηγό, ήταν ένας αριθμός τηλεφώνου .0521 25 6… έγραφε το χαρτί που είχα μαζί μου.

Ο οδηγός, ένας μεσήλικας κοντά στα 55, με μεγάλη άσπρη γενειάδα που  φορούσε  περιβραχιόνιο πένθους στο μπράτσο του, μου έκανε αρκετές βόλτες μέχρι να φτάσει η ώρα 7 και να φύγει το λεωφορείο για τη Δράμα. Πριν με κατεβάσει, αφού με ξύπνησε πολύ  στοργικά και πατρικά από το βαθύ ύπνο που είχα πέσει (η κούραση των 8 ημερών ήταν αδύνατον να μην με καταβάλει μέσα στη ζέστη του αυτοκινήτου)  όσο αυτός έκανε κούρσες για το μεροκάματο, μου έδωσε μια τυρόπιτα, έναν χυμό κι ένα πακέτο τσιγάρα να καπνίσω. Έκανα κίνηση να του δώσω χρήματα, απο αυτά τα λίγα που είχα μαζί μου . Μου έκλεισε το μάτι φιλικά, κάτι μου είπε στα ελληνικά(που φυσικά  δεν κατάλαβα) και μου έκανε νόημα να τα ξαναβάλω στη τσέπη μου. Το λεωφορείο, σε λίγο θα αναχωρούσε για την πόλη που μετά  θα γινόταν η δεύτερή μου πατρίδα, η πατρίδα των παιδιών μου, και τελικά η Ιθάκη μου…

Αν σήμερα, μετά τα 19 χρόνια που ζω στην Ελλάδα, που πλέον τη θεωρώ δεύτερη πατρίδα  μου (και που πολλές φορές αναρωτιέμαι μήπως ο όρος αυτός δεν αποτυπώνει πια τα πραγματικά μου αισθήματα και πρέπει να την αποκαλώ… σκέτο πατρίδα) κάποιον θέλω να βρω , να αγκαλιάσω και να ευχαριστήσω από τη καρδιά μου, είναι αυτός ο ΑΝΘΡΩΠΟΣ.
Το «ευχαριστώ» όμως πάει και  στην Ελλάδα , που τόσα  πολλά μου προσέφερε  όλα αυτά τα χρόνια και μου προσφέρει καθημερινά, αν και κάποτε ήρθα χωρίς να με προσκαλέσει…
drama
Ishte Mars i 1992-shit kur vendosa të vij për herë të parë në Greqi. Edhe pse ende mjaft i ri në moshë, megjithatë pata arritur të martohesha. Lashë pas bashkëshorten dhe nisa peripecinë. Mbërrita në Kallambaka, bashkë me tim vëlla, pas tetë ditësh udhëtimi me këmbë. Nga dita e katërt,veç, udhëtimi u bë me njërën këpucë në dorë. Njëra këmbë që pata operuar kohë më parë, nuk kishte të njëjtën …dëshirë me mua për udhëtim dhe u enjt keqas.

Në Selanik mbërrita në orën 5 të mëngjesit,  me trenin që kisha marrë nga Larisa. Pasi kalova llahtarën që provova kur pashë dhjetra taksi të rreshtuara, të cilat i mora për makina të policisë, u drejtova tek e para prej tyre. Doja të udhëtoja për në Dhrama dhe të vetmen adresë që kisha ishte një numër telefoni . 0521 25 648 shkruante letra që mbaja në dorë.

Shoferi, një mesoburrë rreth të 55-ave, me mjekërr të bardhë dhe të gjatë, me një shirit zie në njërin krah, më bëri disa xhiro derisa ora shkoi 7 , orë kur nisej autobusi. Përpara se të më zbriste, pasi më zgjoi me dashamirësi prindërore nga një gjumë vdekjeje që më kishte zënë për aq kohë sa ai bënte udhëtime në qytet për ditën e punës (lodhja e tetë ditëve ishte e pamundur të mos triumfonte në të nxehtin e makinës), më dha një byrek të nxehtë me djath, një kuti me lëng frutash dhe një paketë cigaresh. Bëra lëvizjen t’i jepja paratë, nga ato pak që disponoja. Më shkeli syrin, diçka më tha në greqisht (që natyrisht  nuk e kuptova) dhe më bëri shenjë t’i vendos sërish në xhep. Për pak, autobusi do të nisej drejt qytetit që më vonë do të kthehej në atdheun tim të dytë, në atdheun e fëmijëve të mi dhe së fundi, edhe Itaka ime…

Nëse sot, pas 19 vjetësh që jetoj në Greqi, të cilën e konsideroj atdheun tim të dytë (dhe që shpesh pyes veten nëse termi i mësipërm nuk shpreh ndjenjat e vërteta për të dhe duhet ta quaj thjesht atdhe) dikë dua të gjej, ta përqafoj  dhe t’a falenderoj nga zemra, është ai NJERI.
Por një «faleminderit» e kam edhe për Greqinë, që kaq shumë më ka dhënë gjithë këto vite, dhe kaq shumë më jep përditë, edhe pse dikur erdha pa më ftuar…

77 σκέψεις σχετικά με το “Σου χρωστάω ένα ευχαριστώ, Ελλάδα | Të dedikohem një faleminderit,Greqi

  1. N.Ago είναι από τα πιο «ζεστά» κείμενα που έχω διαβάσει. Να είσαι καλά και μακάρι η Ελλάδα πάντα να σε αγκαλιάζει με αγάπη, τόση όση είχες κι εσύ για τη ζωή για κάνεις τόσο κοπιαστικό δρόμο ως εδώ.

    Μου αρέσει!

  2. Moυ σχηματισες ένα μακρό χαμόγελο, φίλε μου, με το κείμενό σου. Να λέμε ευχαριστώ. Τόσο απλό και τόσο δύσκολο. Ιδιο με τα συγνώμη που χρωστάμε. Κι αυτή η χώρα οφείλει πολλές…

    Καλό σου βράδυ.

    Μου αρέσει!

  3. Πολλά στη ζωή εξαρτόνται από συγκυρίες… Μπορεί αν αντί για τον καλό ταζιτζή συναντούσες εκείνο το πρωινό έναν κακό μπάτσο να μην είχες γράψει αυτό το όμορφο κείμενο… Ή να είχες γράψει ένα άλλο λιγότερο τιμητικό για τη χώρα μας.

    Η αγάπη που νιώθεις για τον τόπο που σε υποδέχτηκε και σου πρόσφερε μια δεύτερη ευκαιρία να είσαι σίγουρος πως βρίσκει ανταπόκριση από πολλούς που εκτιμούν την παρουσία και τη δουλειά σου.

    Μου αρέσει!

  4. Είσαι τυχερός που η πρώτη σου επαφή με αυτή τη χώρα ήταν μέσα από τέτοιους ανθρώπους. Το ξέρω ότι το ξέρεις ότι άνήκεις στην τυχερή μειοψηφία. την καλημέρα μου!

    Μου αρέσει!

  5. Στέλιος

    Κι όμως, έτσι ήταν οι άνθρωποι Νίκο τότε ακόμη. Μην αγνοείς ότι κάποια περιστατικά τους έκαναν «βίαιους» και «ρατσιστές». Η αντίδραση του ταξιτζή ήταν ανθρώπινη και αξιέπαινη. Να κάνω τώρα και τον…συνήγορο του «ρατσιστή»; Η περιγραφή που κάνεις, μου μυρίζει…λαθραία είσοδο στη χώρα ή κάνω λάθος; Γιατί άλλο πράγμα η μετανάστευση, κι άλλο η λαθρομετανάστευση…

    Μου αρέσει!

  6. N.Ago

    @Στέλιο
    Υπάρχουν στιγμές σαν κι αυτή που διαβάζω εσένα που σηκώνω τα χέρια ψηλά!
    Κυριολεκτικά όμως!
    Ευτυχώς που δεν είναι πολύ αυτοί που σκέπτονται έτσι…

    Μου αρέσει!

  7. Παράθεμα: χρωστάω ένα Ευχαριστώ — ροη σταχυολόγων

  8. Δημήτρης

    @Στελιος
    χάνεις τελείως το νόημα του κειμένου που παραθέτει μια ζεστή κ ανθρώπινη εικόνα…μεταναστευση ή λαθρομετανάστευση δεν εχει σημασία..

    Μου αρέσει!

  9. Στέλιος

    Βρε Νίκο, μια ερώτηση έκανα…εδώ εσείς κάθεστε και κάνετε σχόλιο για το ότι ο ταξιτζής ας πούμε, είναι η εξαίρεση στον κανόνα που επικρατεί στην Ελλάδα. Και μην γελιώμαστε Δημήτρη. Μετανάστευση ή λαθρομετανάστευση, έχει σημασία.

    Μου αρέσει!

  10. φίλε μου να σ’ ευχαριστήσω που είσαι τόσο ευγενικός μαζί μας. Έχω την εντύπωση ότι μάλλον χρωστάμε ευχαριστίες στον ταξιτζή που πρωτοσυνάντησες.
    Ας είναι, να ‘σαι πάντα καλά – και κοίτα να γράφεις

    Μου αρέσει!

  11. Niko i dashur! Edhe une bashkoj shume falenderime per njerez dhe familje greke. Theksoj qe pa ndihmen e tyre, zor t’ja dilja mbane, sikurse theksoj qe jo vetem s’i zhgenjeva, por(mos e mer per mungese modestie)tejkalova shperblimin ndaj tyre me qendrimin tim, punen time, jeten time personale dhe familjare.
    Ajo qe me mundon dhe ben te vuaj shpirterisht, eshte kur paradoksi te perfshin ne nje cast dhe shikon se sa prane,bile ngjitur, shfaqen te kundertat. Rasti tend mbeti kujteses per mire dhe vazhdofte keshtu, sikurse dhe mua me kane mbetur akoma te tilla raste. Por mes tyre, o mik, ka nje rast qe me ka hutuar e befasuar. Shkurt, se s’eshte ketu vendi per zgjatje: Para dhjete vjetesh nisa pune ne nje dyqan dhe vetem para dy muajsh jam pushuar. Lere krizen, ajo eshte njera ane. Ndodhi nje propozim absurd, qe vetem mospranimi im ne menyren me te qete e te kulturuar, ne vend te mirekuptimit, s’ta mer mendja c’sharje dhe ofendime nxorri nga goja e afendikojt. E atij afendikoi qe une aq shume i isha mirenjohes dhe e falenderoja mes shpirtit tim.
    Nejse. E tille qenka kjo bote dhe miresia e ligesia e njeriut, jane pertej origjines se tyre.

    Μου αρέσει!

  12. Στέλιος

    @N.ago, ωραία απάντηση. Αν σε μια σύγχρονη κοινωνία, δεν μπορείς να καταλάβεις τη διαφορά μεταξύ λαθρομετανάστευσης και μετανάστευσης, οκ τότε. Σηκώνω εγώ τα χέρια ψηλά. Είναι απολύτως λογικό να μην μπορείς να διακρίνεις τη διαφορά, έχοντας γεννηθεί και μεγαλώσει σε ένα Κράτος χωρίς ελευθερίες, για να μπορείς τώρα να γίνεσαι τιμητής. Δεν είναι κακό πάντως να παραδεχθείς ότι μπήκες λαθραία στη χώρα αυτή. Ειλικρινά το λέω. Και ο αρχικός σκοπός του σχολίου μου δεν ήταν αυτός. Αλλά αφού εσύ αυτό κατάλαβες…οκ!

    Μου αρέσει!

  13. Δημήτρης

    κατα μια έννοια εχει διαφορά αλλά μάλλον όχι εδω…τελως πάντων δεν είναι αυτό το θέμα και δεν υπάρχει λόγο νομίζω για μαλώματα επι αυτού, ωραίο κείμενο και ανθρώπινη στιγμη..

    πάντως υπο την διευκρυνηση του Στέλιου αντιλαμβάνομαι (μάλλον) τον τρόπο που το θέτειι ότι μπορεί να έχει διαφορά για άλλους λόγους αλλα το θέμα είναιότι δεν το θεωρεί κακό, υπο αυτήν την έννοια..δεν είναι κακοπροαιρετο σαν σκέψη…δηλαδή το ζουμί είναι ότι ειτε ειναι λαθρομετανάστευση είτε όχι δεν έχει σημασία για μας που σε διαβάζουμε και συζητάμε μαζί σου μέσα απο αυτό το μπλογκ…

    Μου αρέσει!

  14. N.Ago

    Στέλιο, όταν λες «να μπορείς τώρα να γίνεσαι τιμητής» που το βασίζεις; Ειλικρινά, νιώθω πολύ τυχερός που στη ζωή μου, οι έλληνες που συνάντησα και συναντώ, συνήθως δεν μοιάζουν με σένα. Και κυρίως, είμαι πολύ τυχερός που ο πρώτος έλληνας που συνάντησα, ήταν ένας ταξιτζής που δεν μου ζήτησε αν μπήκα λαθραία ή κανονικά στην Ελλάδα. Φυσικά, εδώ είναι ξεκάθαρο πως εσύ δεν έχεις ιδέα για την Ελλάδα του 1992! Αν αυτό συμβαίνει επειδή είσαι μικρός, παραδεχτώ και θα σε συμβούλευα να μάθεις αν είχε τότε η Ελλάδα(κι αν έχει και σήμερα) πολιτική μετανάστευσης. Δηλαδή αν έστω κι ένας μετανάστης μπήκε στην Ελλάδα νόμιμα. Ο σκοπός του σχολίου σου ήταν απλά αυτό που όποτε περνάς από δω, το γράφεις. Εγώ μιλώ για την ανθρωπιά που συνάντησα κι εσύ βρίσκεις την ευκαιρία να κάνεις τη πολιτική του Πλεύρη εδώ. Άσε μας ρε φίλε. Να χαρείς δηλαδή…

    Μου αρέσει!

  15. τι μετανάστευση κ λαθρομετανάστευση μωρέ?????? τι επιλήψιμο έκανε που πρέπει να παραδεχτεί?
    ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΛΑΘΡΑΙΟΙ ΑΝΘΡΩΠΟΙ πότε θα το καταλάβουν όλοι αυτό?

    Μου αρέσει!

  16. N.Ago..
    εγω να σε ευχαριστησω που με αυτη σου την αναρτηση δειχνεις και το άλλο προσωπο της Ελλαδας
    αυτο που πολυ θαθελα ναχε συνεχως..
    καλο ξημερωμα..

    Μου αρέσει!

  17. alesandro

    @Στέλιος

    Προφανώς το θέμα μας στο προκείμενο πόστ δεν ήταν ο τρόπος εισόδου στην χώρα αλλά ή αντιμετώπιση σε αυτήν.
    Αλλά μιας και ανέφερες τους όρους ΄΄λαθρομετανάστης’’ και ΄΄μετανάστης’’ ας το πιάσουμε λίγο το θέμα.
    Λαθρομετανάστης\λαθραίος= οποιοδήποτε έμψυχο ή άψυχο που εισάγεται κρυφά σε μια χώρα χωρίς να κρατηθούν νόμιμες διαδικασίες(δασμοί για άψυχα και άδεια για
    έμψυχα).
    Μετανάστης, ο (μετά+ναίω=κατοικώ)= αυτός που εγκαταλείπει την πατρίδα του για να εγκατασταθεί σε μιαν άλλη, με σκοπό να ζήσει καλύτερα. Διακρίνεται σε εξωτερικός και εσωτερικός.

    ΤΩΡΑ
    Η λαθρομετανάστευση δημιουργεί την μετανάστευση και της εκχωρεί την έννοια την νομιμότητας, ουσιαστικά η πρώτη γεννά την δεύτερη και στις περισσότερες περιπτώσεις αλλάζει την έννοια της.(εξαρτάτε από τις δομές και το περιβάλλον ανάπτυξης)
    Ας πιάσουμε την Ελλάδα ως case study.
    Από την μεταπολίτευση μέχρι και τώρα(αλλά με φθίνοντα ρυθμό όσο περνούσαν τα χρόνια), παρατηρήθηκε μια αύξηση της περιούσιας του per capita ημεδαπού εις βάρος του συλλογικού ανήκειν του κράτους, αυτό από την μια πλευρά είχε βραχυπρόθεσμα ωφελεί αλλά από την άλλη οδηγούσε σε διόγκωση των τριών βασικών ελλειμμάτων της χώρας(δημόσιο, εξωτερικών συναλλαγών,δημοσιονομικό).
    Βασικά ας επικεντρωθούμε καλύτερα στο θέμα, όπου αυτή η κατάσταση στην πρώιμη περίοδο έδωσε αντικίνητρο εργασίας στους ημεδαπούς και πολλαπλά κίνητρα επενδύσεων και επιχειρηματικότητας.
    Αυτό οδήγησε την χώρα προς αναζήτηση έμψυχου δυναμικού για να μπορέσει να κρατηθεί σε αναπτυξιακή τροχιά.
    Το πρόβλημα εδώ έγκειται ότι δεν είχε σχέδιο(μεταξύ μας ακόμα δεν έχει), και παράλληλα δεν προέβλεψε την πτώση του υπαρκτού σοσιαλισμού.
    Όσο αναφορά της χώρες καταγωγής μεταναστών οι περισσότερες ήταν χρεοκοπημένες, με διαλυμένες δημόσιες υπηρεσίες, πράγμα που καθιστούσε πολλή δύσκολο την έκδοση και ταυτοποίηση νόμιμων εγγράφων.
    Υπό αυτές τις συνθήκες καταλαβαίνεις ότι ήταν λογική συνέπεια η λαθρομετανάστευση, όταν η πρώτη δεν είχε σχέδιο και η δεύτερη ήταν διαλυμένη.
    Έτσι τις χρονιές από 90-95 παρατηρήθηκε μια αύξηση της λαθρομετανάστευσης και από το 95 άρχισε μια πτωτική πορεία, η πρώτη δημιούργησε την δεύτερη και της εκχώρησε την έννοια της νομιμότητας.
    Η μετανάστες είναι θησαυρός μάλλον ένα ακατέργαστο διαμάντι αρκεί να ξέρεις πώς να τους φερθείς, και εδώ η χώρα απέτυχε και δεν δείχνει να κάνει κάτι για να το διορθώσει ΑΠΛΑ περιμένει τι θα της πουν.

    Νίκο με συγκίνησες λίγο, θυμήθηκα τα παλιά πως φτάσαμε εδώ και της ιστορίες που μου έλεγε ο πατέρας μου όταν έφτασε το 93, να σαι’καλά.

    Μου αρέσει!

  18. Στέλιος

    N.ago, μπορείς να πιστεύεις ό,τι θες. Αν το ότι θεωρώ ότι υπάρχει διαφορά μεταξύ λαθρομετανάστευσης και μετανάστευσης, με κάνει οπαδό του Πλεύρη, τότε σου επιστρέφω τον χαρακτηρισμό, χαρακτηρίζοντάς σε οπαδό του Ραμίζ Αλία. Αν και τελικά μάλλον το ότι είσαι οπαδός της Διαμαντοπούλου μάλλον χειρότερο είναι. Ο Δημήτρης κατάλαβε τι εννοώ, εσύ δεν εννοείς να το καταλάβεις. Όταν λέω τιμητής, εννοώ τα όσα γράφεις κατά καιρούς εδώ. Το πως μοιάζω εγώ, για να χαίρεσαι για το ότι δεν με έχεις συναντήσει, άστο να το κρίνουν άλλοι. Και προφανώς παρά τα τόσα χρόνια που είσαι εδώ, δεν έχεις καταλάβει ότι κάθε ταλαιπωρημένο μετανάστη, ακόμη και λαθραίο, ο κάθε έλληνας έτσι θα τον αντιμετώπιζε, όπως ο ταξιτζής της Σαλονίκης. Ο «ρατσισμός» ήρθε μετά, και δεν ήρθε από παρθενογέννεση. Μην κάνεις πως δεν γνωρίζεις. Άλλο εσύ, κι άλλο οι φυλακισμένοι που έφυγαν μόλις άνοιξαν οι φυλακές.
    Προφανώς και το 1992 δεν μπήκαν όλοι στην Ελλάδα παράνομα. Προφανώς το γεγονός ότι ο ξάδερφός μου που παντρεύτηκε κοπέλα από την Αλβανία, το 1991, που δεν ήρθε παράνομα στη χώρα, και που οι γονείς της για να έρθουν στο γάμο πήραν ειδική άδεια από το καθεστώς της χώρας, με κάνει να γνωρίζω απόλυτα τι γινόταν τότε. Και στο τέλος τέλος, ξέρεις κάτι; Όποιος έχει τη μύγα, μυγιάζεται.

    Μου αρέσει!

  19. N.Ago

    @Στέλιο
    Δεν ξέρω τι πιστεύεις και να σου πω την αλήθεια, δεν μ’ενδιαφέρει κιόλας. Αυτό έλειπε δα, να με απασχολεί και σοβαρά. Κάποιος είναι οπαδός κάποιου, όχι μόνο λέγοντας αλλά και πράττοντας. Πότε πότε και γράφοντας…
    Το να ξέρεις μία (!) και μόνο περίπτωση και αυτό να το καταθέτεις με το αόριστο …»πήρε ειδική άδεια από το καθεστώς» της χώρας, και παράλληλα το γεγονός αυτό να σε κάνει να «γνωρίζεις απόλυτα» τη συνέβαινε τότε, πρέπει να έχεις πολύ μεγάλη ιδέα για τον εαυτό σου. Από αυτά που γράφεις ,πάντως, εύκολα γίνεται αντιληπτό πως δεν γνωρίζεις τίποτα απολύτως. Δηλαδή μηδέν!
    Υ.γ.: ναι, μπορεί να υπήρξα κάποτε στην εφηβεία μου οπαδός του Ραμίζ Αλία, μιας και δεν είχαμε άλλους αρχηγούς για να «θαυμάσουμε» τότε. Εσύ, είσαι σήμερα του Πλεύρη όμως;

    Μου αρέσει!

  20. Στέλιος

    Αυτό είναι και το πρόβλημά σου. Ότι επειδή δεν είχατε άλλους να θαυμάσετε, έχετε μείνει με αυτή τη νοοτροπία. Εγώ φίλε μου δεν έχω αρχηγό, ούτε κάποιον να θαυμάζω ως πρόβατο. Εγώ σου παρέθεσα «αόριστο» προσωπικό παράδειγμα, όπως «αόριστο» προσωπικό παράδειγμα ήταν και το δικό σου με τον ταξιτζή. Δεν νομίζω ότι υπάρχει ιδαίτερος λόγος αντιπαράθεσης. Εγώ είπα την άποψή μου, κι εσύ με κατηγόρησες για οπαδό του Πλεύρη. Η ποινικοποίηση της σκέψης και της άποψης είναι αν μη τι άλλο ένα ακόμη χαρακτηριστικό της «Ραμίζ Αλία» νοοτροπίας και του αφορισμού των άλλων. Γνωστή η τακτική αν κάποιος πει κάτι διαφορετικό, να τον χαρακτηρίσουμε φασίστα.

    Μου αρέσει!

  21. N.Ago

    Κυριολεκτικά έχω μόνο μια απορία: εγώ έγραψα 300 λέξεις από το δικό μου βίωμα, θέλοντας να ευχαριστήσω από καρδιάς ένα άγνωστο αγνό άνθρωπο και τον τόπο που με δέχτηκε. Εσύ, σε όλα αυτά, βρήκες την ευκαιρία να μου ζητήσεις αν ήρθα νόμιμα ή παράνομα;
    Όταν εγώ το λέω ξεκάθαρα στα γραπτά μου πως ήρθα αλλά εσύ, όπως διαπίστωσα, στη φούρια σου να βγάλεις το άχτι σου, δεν το διάβασες καν. Όλα τ’άλλα είναι απλά… λυπηρά και ασήμαντα.
    Κι εδώ τέλος.
    Τη καλημέρα μου!

    Μου αρέσει!

  22. Νεκ νομίζω ότι ασχολείσαι χωρίς λόγο. Εγώ, εσύ, ο οποιοσδήποτε γεννηθήκαμε όπου γεννηθήκαμε όχι από επιλογή αλλά από τύχη, από συγκηρία. Είσουν λαθραίος,όσο τυχαία γεννήθηκα εγώ έλληνας. Τη χώρα σου δεν την άφησες από επιλογή, αλλά από ανάγκη. Και απ΄ ότι δείχνεις την αγαπάς και την τιμάς, όπως τιμάς και την ελλάδα.

    Υ.Γ.Στο κάτω κάτω, το ελληνικό κράτος τους νόμους για τη νομιμοποίηση των οικονομικών μεταναστών τους θέσπισε πολύ μετά το 1992.

    Μου αρέσει!

  23. είναι γεγονός ότι η Ελλάδα πιάστηκε κοιμωμένη όπως και τις περισσότερες φορές είναι, στο θέμα των Μεταναστών. Τα γεγονότα έτρεχαν στα Βαλκάνια και τα ξυπνοπούλια εδώ νόμιζαν πως οι οικονομικοί μετανάστες θα πήγαιναν ιταλία ή Ανατολικότερα. Λάθος μεγάλο που το πληρώσαμε και το πληρώνουμε ακόμα αφού το ίδιο μπάχαλο είμαστε.
    δεν νομίζω ότι υπάρχει κλασσικο΄τερο παράδειγμα υγιούς αφομοίωσης οικονομικών μεταναστών από την Γερμανία του 50 και του 60 για εμάς και τους Τούρκους. Τι πάθανε δηλ οι Γερμανοί. Απλά ανακοίνωσαν επίσημα ότι τόσους μπορούμε να αποροφήσουμε σε εργασίες και τόσους πήραν, Κατόπιν έκλεισαν την στρόφιγγα.

    Κατα τα άλλα Νικόλα εμείς οι δύο τα έχουμε ξαναπεί ότι ευτυχώς για σένα μπήκες στην Ελλάδα την καλή εποχή που οι ελληνες είχαν διάθεση να βοηθήσουν και το έκαναν.
    Σευχαριστούμε φίλε που σε έχουμε κοντά μας. …

    Μου αρέσει!

  24. να ξαναμπω, μια που άνοιξε πάλι η συζήτηση, και να θυμίσω μια μόνο φρασούλα που ειπώθηκε παραπάνω (@κούνελος): Δεν υπάρχουν λαθραίοι άνθρωποι

    και μια που έχουμε [εκτός από ένα παρελθόν πίσω μας (σαν χώρα) μεταναστών που τρέχαν στα τέσσερα σημεία τού ορίζοντα να βρουν ψωμί] μια που έχουμε λοιπόν πίσω μας και άλλες λυπητερές ιστορίες εκτός απ’ αυτήν, ας θυμηθούμε και (όσα ξέρουμε τελοσπάντων για) την ιστορία (μας) μετά από έναν εμφύλιο: ας σκεφτούμε δηλαδή πώς θα την βλέπαμε (και πώς θα την ακούγαμε) κάποτε (για μάς) τη λέξη «λαθροπρόσφυγες»

    η αμνησία κι η αγνωμοσύνη πάνε χέρι-χέρι, και δεν κάνουν καθόλου καλό στην υγεία

    Μου αρέσει!

  25. Χάρη
    Πες στα Χρυσόστομε.
    Το τελευτάιο πουπες τα λεεί όλα και αναφέρεται και στη προσφυγιά της Γερμανίας παλειότερα που ανέφερα.
    Μούερχεται στο μυαλό το πώς συμπεριφερθήκαμε στους πρόσφυγες της Μ.Ασίας ΄μετά το -22
    Τουρκοσπορους τους ανέβαζαν τουρκόσπορους τους κατέβαζαν, τί να λέμε τώρα, που η μισή Ελλάδα είμαστε από εκεί. ασε που μας α΄νοιξαν τα μάτια με τον πολιτισμό τους οι άνθρωποι
    την καλημερα μου

    Μου αρέσει!

  26. ΜΑLLAKASTRIOTI

    Po po cbehet ketu more cbehet! Une kam mbetur shume mbrapa pasi tani kam marre k0mpjuter dhe nuk di shume nga teknologjia εχω ομωs αποψη για το θεμα καθοτι ζω εδω περα απο το 1991(ημουν νιοs και γερασα) και ηρθα λαθραια απο τα βουνα μερεs ολοκληρεs στα χιονια και στη ζεστη 17 φορεs παρακαλω και ολεs ατυχεs.
    Περασε πολυs καιροs ομωs απο τοτε και τωρα φαινονται σαν μια κακη αναμνηση σαν εναs εφιαλτηs που ευχεσαι να μην το ονειρευτηs ποτε.
    Τι να πρωτο πω,την αγριοτητα του ελληνα φανταρου η τουs χλευασμουs του, που για να περασει την ωρα του, οπωs μαs ειχαν μαζεψει σ’ενα μονοπατι που μαs ειχαν στησει καρτερι μαs πηγαν στο στρατοπεδο και εκει μαs κτυπουσαν με ενα ξυλο που εμοιαζε με στυλιαρι απο σκεπαρνι στα γωνατα και στουs αγκωνεs, και σαν να μη εφταναν αυτα στην αθλια κατασταση που ημασταν νηστικοι και ταλαιπωρημενοι μαs εβαλαν να χωρευουμε τανγκο κατω απο τιs νοτεs που εβγαζε ενα στερεοφωνικο που ειχαν και τελοs εκλεισαν την παρασταση τρομοκρατωνταs μαs με την κανη τηs καραμπιναs τουs βαζωνταs τη στα μετωπα μαs και το δακτυλο στη σκανδαλη ετοιμη να πυροβολισουν.
    Στην αλλη περιπτωση σ’ενα αλλο στρατοπεδο με αλλουs φανταρουs σε αλλη περιοχη και σε αλλη χρονικη στιγμη με εσειραν απο τα μαλλια για 20 μετρα ετσι για να κανει επιδειξη τηs δυναμηs του σ’ενα ανημπωρο ανθρωπο τη συγκεκριμενη στιγμη.
    Τι να πω, θα μπορουσα να γραφω ατελειωτα 17 φορεs ειναι αυτεs και σαs ειπα μονο τιs δυο. Απλα σκεφτομαι Γ Ι Α Τ Ι !!!!!!!! μπορει καποιοs να μου πει ???

    »Αυτο ειναι το παραπονο που οργη στα χειλη φερνει» λεει ο Σφακιανακηs σ’ενα ωραιο του τραγουδι γιατι δεν σαs ειπα περασαν 16-17 χρονια απο τοτε και εχω αγαπησει αυτον τον τοπο με οτι αυτο συνεπαγεται, παρολο που το κρατοs ειναι Κ Λ Ε Φ Τ Η Σ ΚΑΙ ΑΠΑΤΕΩΝΑΣ και μαs εχει τοσα χρονια ομηρουs να μη μπορουμε να παμε ουτε τουs οικειουs μαs να θαψουμε παρα μονο οταν κρινει ο ΚΩΣΤΑΚΗΣ Ο ΠΡΟΚΟΠΗΣ Ο ΝΑΚΟΣ και η παρεα τουs.
    Aλλα τι να περιμενει κανειs οταν ενα κρατοs δεν αγαπαει τουs πολητεs του και κοιταει πωs να τουs τα αρπαξει.
    Παντοs εγω βρισκω παρηγορια στουs λιγο (σε αριθμο) ελληνεs φιλουs μου και το εχω φιλοσοφισει το πραγμα.
    Αφου σε ολο το κοσμο και σε ολεs τιs εποχεs η φυση του ανθρωπου παραμενει ιδια, παντου και παντοτε θα υπαρχουν καλοι και κακοι ανθρωποι και η Ελλαδα δεν θα μπορουσε να αποτελεσει εξαιρεση,ετσι λοιπον πορευομαι εν ειρηνη.
    Ευχαριστω για την ευκαιρια που μου εδωσεs να εκφραστω,και απο τι βλεπω δεν ειναι λιγοι αυτοι που συμετεχουν στη δημοσια συζητηση αυτη,και ξερειs οπου υπαρχει διαλογοs παντα βγαινει κατι καλο.
    URIME DHE PERSHENDETJE

    Μου αρέσει!

  27. @sakis, να ‘σαι καλά κι εσύ, καλό σ/κ

    @mallakastrioti

    τι να σού πω φίλε μου, μεγάλη καρδιά έχεις, σ’ ευχαριστούμε: αφού μπορείς και μάς συγχωρείς…

    Μου αρέσει!

  28. Προφανώς ο Ν.Ago έγραψε μια όμορφη ανθρώπινη ιστορία που εξακολουθεί να είναι όμορφη όσο κι αν στην πορεία η συζήτηση οδήγησε σε άλλα μονοπάτια. Κι εγώ έχω να διηγηθώ όμορφες κι άσχημες ιστορίες σχετικές με το θέμα. Δεν χρειάζεται όμως να προσπαθήσω να μειώσω την ιστορία που είπε κάποιος άλλος.
    Πάντως θερμά συγχαρητήρια για την ιδέα του δίγλωσσου μπλόγκ, μακάρι να δούμε και άλλες τέτοιες ιστοσελίδες και μάλιστα και σε άλλες γλώσσες.

    Μου αρέσει!

  29. ΜΑLLAKASTRIOTI

    Καλησπερα σας!
    Πρωτα να πω στον Χαρη: Εσυ αδερφε εχεις μεγαλη καρδια αφου παρολο που ξερεις οτι δεν εχεις καμια σχεσει με ολα αυτα,εχεις το θαρρος και ζητας συγνωμη.
    Οσο για τον πατριοτη μου »gpylarinos» ο σκοπος μου δεν ηταν να μειωσω τιποτα απο την τρυφερη ιστορια του αγαπητου N.Ago,αλλα να πω την αληθεια για να ξερουν οι »Στελιδες» και ο καθε »Στελιος» οτι την παρανομη εισοδο μας στην »δικια» του Ελλαδα την εχουμε πληρωσει ακριβα μερικοι, και αυτο αν δεν το ελεγα δεν θα το ηξερε ο φιλος μου ο »Χαρης»και ο καθενας σαν τον Χαρη που θελω να πιστευω οτι ειναι πολυ.
    Αλλωστε αν διαβασεις τι εγραψα θα δεις οτι σαν κεντρικη ιδεα εχει την αγαπη και οχι την επισκιαση της ευγνωμοσυνης του N.Ago ετσι δεν ειναι?
    Ο Χαρης γιατι καταλαβε αλλο πραγμα?!!

    Γεια χαρα »καλε μου ανθρωπε» που ελεγε και ο Βεγγος.

    Μου αρέσει!

  30. ε τώρα, δικαιούμαι να συνεχίσω την κουβέντα (@mallakastrioti) με αφορμή μια ψιλολεπτομέρεια, είμαι «η» (γυναίκα δηλαδή!)

    κατά τ’ άλλα…όλα ίδια!

    όπως ίδια ποικιλία έχουν και τα μυαλά μας

    (καλό βράδι)

    Μου αρέσει!

  31. ΜΑLLAKASTRIOTI

    Κυριακη σημερα και εγω κολυμπαω (σερφαρω) δηλαδη οπως λενε στην γλωσσα των υπολογιστων,ξαναμπαινω στο ιδιο Blog και τι βλεπω,μια ευχαριστη διευκρινιση,ο Χαρης ειναι η Χαρης μολις το ειδα ενα χαμογελο εσκασε στα χειλη μου γιατι καταλαβα οτι στην πραγματικοτητα αυτο που αγαπαμε σ’εναν ανθρωπο ειναι το μεσα του, χωρις να κανεις διακρισεις σε αντρες και γυναικες σε μαυρους, λευκους και κιτρινους.

    Αυτο ειναι που μ’αρεσει στο ιντερνετ η μαγεια οτι πισω απο καποια φραση μπορει να κρυβεται ενας »θυσαυρος» η ενας »ντενεκες»

    Και σε σενα καλο βραδυ »Χαρουλα»

    Μου αρέσει!

  32. N.Ago

    @Mallakastrioti
    Καλώς ήρθες στις «Φάμπρικες». Ευχαριστώ για τις σκέψεις σου.
    Ευχαριστώ και όλους εσάς τους άλλους(Χάρη,gpilarinos,Γ.Μανουσάκη,sakis) για τις όμορφες και ανθρώπινες κουβέντες που διατυπώνετε.

    Μου αρέσει!

  33. @mallakastrioti: ναι, έτσι ακριβώς είναι με το ιντερνέτ! Καλή σου βδομάδα

    και να προσθέσω για σένα, και τον οικοδεσπότη μας, και κάτι…σχολαστικό:

    αυτό το «λαθάκι» (με τη γλώσσα) (και το όνομά μου συγκεκριμένα) το κάνουν κι άλλοι, που ‘χουν μάθει ελληνικά… από τα γεννοφάσκια τους: στη δημοτική (που μιλάω εγώ) (και που μιλάμε και όλοι ουσιαστικά) η «Χάρη» γράφεται έτσι, με ήτα και χωρίς -ς τελικό. Το -ς το έχει η αρσενική εκδοχή τού ονόματος (ο Χάρης). Το μπέρδεμα βέβαια γίνεται γιατί κάτι ημιαμόρφωτοι – τραγουδιστές κυρίως – μάς έχουν πρήξει με την επιθυμία τους για μεγαλεία και θέλουν να τούς ονομάζουν «Χάρις» ‘Ίσις» «Ίρις» «Άρτεμις» και «Άλκηστις» και το κακό συναπάντημα, και την πληρώνουμε όλοι…
    Εγώ, σε όσους έχουν «πρόβλημα» με το όνομά μου δίνω έναν εύκολο τυφλοσούρτη: χάρη όπως πόλη, πίστη, βρύση, μύτη, κρήνη, κρίση!)

    (αν θέλετε περισσότερα, και πολύ πιο εμπεριστατωμένα, περί γλώσσας μπορείτε να πάτε στο μπλογκ τού Νίκου Σαραντάκου «οι λέξεις έχουν την δική τους ιστορία» (δυστυχώς δεν μπορώ να βάλω λινκ αλλά θα το βρείτε εύκολα στο γκουγκλ!)

    αυτά, και καλή βδομάδα σε όλους

    Μου αρέσει!

  34. να ‘σαι καλά οικοδεσπότη μας

    με την ευκαιρία:
    σέ διαβάζω και αλλού (την Αυγή εννοώ) και, μια που το παράκανα με τον σχολαστικισμό παραπάνω…ας το συμπληρώσω – (με τα λινκ που δεν ξέρω να βάζω!):

    φυσικά πρώτος και καλύτερος «τόπος» για την γλώσσα (ας τού δώσουμε τα εύσημα που τού αναλογούν τουλάχιστον λόγω αρχαιότητας!) είναι το μπλογκ τού «Γιάννη Η. Χάρη» (που τα τελευταία χρόνια ασχολείται και με πολλά, γενικότερα, θέματα) και βέβαια υπάρχουν και οι «Ανορθογραφίες» που αναλύουν θεωρητικότερα ζητήματα, με εξαιρετική, κατά τη γνώμη μου, ευστοχία και γνώση και νηφαλιότητα (όλα στο γκουγκλ βρίσκονται εύκολα)

    άντε…αρκετά για σήμερα – είναι να μην πάρω φόρα, ειδικά με τα γλωσσικά…

    δεν το ξανακάνω – το υπόσχομαι!

    Μου αρέσει!

  35. ΜΑLLAKASTRIOTI

    Χαιρετω σας!

    Να σ’ευχαριστισω και εγω Χαρη (ς) αν και εχω καποιες επιφυλαξεις σχετικα.

    Ειναι αληθεια οτι η ελληνικη γλωσσα δεν ειναι η μητρικη μου γλωσσα,και οτι ξερω τα εμαθα σπουδαζωντας στο (πεζοδρομειο).
    Με αυτο βεβαια δεν θελω να πω ποτε οτι η γνωσεις μου ειναι στο ιδιο επιπεδο με της δικες σου,αλοιμονο αλλα μπορεις να μου πεις, το ονομα Χαρη (ς) απο που βγαινει?

    Απο τι ξερω εγω απο τα λιγα αρχαια ελληνικα, ονοματα οπως:

    ελπις,πιστις,χαρις κλπ ειναι θυληκου γενους, απλος με το περασμα του χρονου υπεστησαν μεταβολες και εχουμε σημερα ελπιδα,πιστη,χαρη κλπ.
    Μαλιστα ειναι διαδεδωμενο και σε αρσενικου γενους ονομα οπως πολυ ωραια ειπες ο »Χαρης».

    Θα με βοηθουσες πολυ αν μου ελεγες αν οντως ειναι ετσι η οχι.

    Σε φιλω

    Μου αρέσει!

  36. …έτσι ακριβώς είναι όπως τα λές:

    έτσι λέγονταν στ’ αρχαία (κι είχαν άλλη κατάληξη τότε στη γενική – η χάρις τής χάριτος – ο χάρης τού χάρητος – η πόλις τής πόλεως) αλλά πέρα από το ότι δεν είναι όλες οι λέξεις που λέμε σήμερα με παπούδες και γιαγιάδες παλιότερους (ας πούμε…η μύτη ή η βρύση) σημασία δεν πρέπει να έχει πώς λέγονταν, αλλά πώς λέγονται

    και σήμερα λέγονται η χάρη τής χάρης, η πόλης τής πόλης, ο χάρης τού χάρη, η μύτη τής μύτης και η βρύση τής βρύσης.

    ξέρω πως σέ μπερδεύει ο τρόπος που μιλάνε γύρω σου σήμερα σ’ αυτή τη χώρα, εδώ μπερδεύει κι εμάς…τούς ιθαγενείς

    Μου αρέσει!

  37. Δάφνη Χροοπούλου

    κούνελος :
    τι μετανάστευση κ λαθρομετανάστευση μωρέ?????? τι επιλήψιμο έκανε που πρέπει να παραδεχτεί?
    ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΛΑΘΡΑΙΟΙ ΑΝΘΡΩΠΟΙ πότε θα το καταλάβουν όλοι αυτό?

    » Κάθε άνθρωπος έχει δικαίωμα να ζεί και να εργάζεται όπου του αρέσει». Δεν το λέω μόνο εγώ, το είπε κι ο Κύρος όταν κατέκτησε τη Βαβυλώνα. Πόσες χιλιετηρίδες θα περάσουν γιά να καταλάβουν μερικοί; Από καιρό είχα διαβάσει το σχόλιο περί λαθρομετανάστευσης και είχα εξοργιστεί― σήμερα δεν άντεξα καί προσθέτω το σχόλιό μου. Μα με λυπεί που αναγκαζόμαστε να συζητάμε τα αυτονόητα.

    Μου αρέσει!

  38. ξεκίναγα να σου γράψω πως, διαβαζοντάς πολλά χρόνια τώρα κι ‘εχοντας μια σχετικά καλή μνήμη, θυμάμαι αυτό το ποστ, το περιστατικό και την ευγνωμοσύνη σου όπως εκφράστηκε
    αλλά… είδα έχεις όλα τα σχόλια εκείνης της χρονιάς 🙂

    όντας άνθρωπος από αυτούς που θα θέλανε κάποτε να μην υπάρχουν σύνορα στη Γη, ουτοπία θα πουν.., σε ευχαριστώ και πάλι… κι εύχομαι καλή νέα χρονιά με Ανθρωπιά…

    Μου αρέσει!

  39. Σ’ ευχαριστώ κι εγώ που με την παρουσία σου στην χώρα μου την πλουτίζεις. Είθε ο νέος χρόνος να μάθει την Ελλάδα πως το πάντρεμα των πολιτισμών είναι πάντα δημιουργικό. Το παράδειγμα το δικό σου και πολλών άλλων μεταναστών εύχομαι να γίνει ο αυριανός κανόνας.
    Υγεία και χαρά στην ζωή σου εύχομαι.

    Μου αρέσει!

  40. Mallëngjehem kur ndjej se me mënyra të tilla, jo vetëm falenderojmë një atdhe të dytë, por për shumë raste ( të paragjykuara nga bashkëatdhetarët )Greqia do të mbetet atdhe i parë, duke përjashtuar prejardhjen…Njeriu, është një terësi ndjenjash, që pavaresisht nga mbjellja, më shumë rrëndesi ka ritja dhe shërbimi për të arritur një qëllim.Vëllezrit dhe fëmijët tanë u ngjizën dhe u kulturuan në një atmosferë që na afruan fqinjët.Asgjë nuk meret në globalitet dhe çka dhamë apo morrëm nga ky vënd, nuk mund të përkufizohet me fjalët e kunderta i mirë apo i keq. E verteta është se ne ,mbetemi si fëmijët që u rritën jetimoreve, që pothuajse kanë harruar qe dikur nëna e vertetë i la në mes të rrugës…
    Faleminderit Niko, që na sjell tema të ndjeshme dhe të prekëshme.

    Μου αρέσει!

  41. George

    Είναι ή πρώτη φορά που σε διαβάζω (και σίγουρα όχι η τελευταία). Πραγματικά η ιστορία σου είναι όντως ανθρώπινη και ζεστή. Δυστυχώς όμως μόνο λύπη μπορεί να μου προξενήσει το γεγονός ότι το αυτονόητο είναι άξιο αναφοράς και προκαλεί τέτοια συναισθήματα.

    Σε μια Ελλάδα που «ακολουθεί» δήθεν αυτούσιο το λόγο του Χριστού και τον διατυμπανίζει σε κάθε ευκαιρία (λες και ήταν ο μόνος που μίλησε για αγάπη στον συνάνθρωπο) ΑΝΘΡΩΠΟΣ, με όλα τα γράμματα κεφαλαία, είναι ο συμπατριώτης σου ΜΑLLAKASTRIOTI που μπορεί και συγχωρεί τα αίσχη των ελλήνων και όχι ο ταξιτζής που απλά έπραξε αυτό που επιβάλει ο κοινός νους.

    Όσο για το θέμα της λαθρομετανάστευσης, αν μπορεί να χαρακτηριστεί δόκιμος ένας τέτοιος όρος τότε δηλώνω περήφανα απόγονος λαθρομεταναστών τουρκόσπορων από την Μικρά Ασία.

    Μακάρι να ήξεραν και οι υπεύθυνοι συνοριοφύλακες και λοιποί μπασκίνες και χαρτογιακάδες υπουργείων τι σημαίνει μετανάστης και τι πρόσφυγας. Τότε μόνο θα μπορούσαμε να μιλάμε για στρόφιγγες που μπορούν να κλείσουν και για Γερμανικά μοντέλα ώστε να περιφρουρήσουμε όχι τα ελληνικά σύνορα, αλλά την ανθρώπινη αξιοπρέπεια όσων έρχονται και αντί για μια καινούρια καλύτερη ζωή, αντιμετωπίζουν μία ίδια και χειρότερη εξαθλίωση με ότι μπορεί να συνεπάγεται αυτό.

    Καλή χρονιά σου εύχομαι και τύποι σαν το τελευταίο ας γυρίσουν στις σπηλιές τους γιατί τέτοια κελεπούρια να μας λείπουν.

    Μου αρέσει!

  42. Αγαπητέ Νίκο,

    χρόνια σου πολλά και σε ευχαριστώ για αυτό το εξαιρετικό κείμενο αγάπης!

    Επειδή όμως οι εξελίξεις τρέχουν χριστουγεννιάτικα, θα ήθελα την γνώμη σου και για αυτό:

    http://anamorfosis.net/blog/?p=1028#comment-21743

    Έγραψα σχετικά και στην δημόσια διαβούλευση:

    http://www.opengov.gr/ypes/?option=comment_view&comment_id=8506

    Καλό θα ήταν να γράψη και κανένας μετανάστης, αν μη τι άλλο για να ακουστή και η άλλη άποψη.

    Μου αρέσει!

  43. KapoiosBlogGeR

    Αυτό το κείμενο ήταν όμορφο αλλά κύριε Νίκο όπως βλέπεις έχουμε πολλούς δικούς μας κάφρους ανθέλληνες. Με την πρώτη ευκαιρία να επιτεθούν στην ίδια τους την πατρίδα (αλήθεια εσείς στην Αλβανία έχετε αντίστοιχους?) επειδή ένας μετανάστης γράφει καλά λόγια γιαυτή, πράγμα πολύ σπάνιο ομολογουμένως όχι γιατί η Ελλάδα δεν φέρεται καλά στους μετανάστες (εδώ δεν φέρεται καλά στους ίδιους τους Έλληνες) αλλά γιατί σχεδόν όλοι οι καλοί γείτονες μας είναι από κούνια εθνικιστές και όλοι διεκδικούν από την Ελλάδα ένα κομμάτι ως γνωστόν όπως οι Αλβανοί την Τσαμουριά, οι Σκοπιανοί την Μακεδονία, οι Τούρκοι την Θράκη και το Αιγαίο κλπ

    Το κείμενο αυτό κύριε Νίκο κατά τα άλλα το χάρηκα και εδώ είναι το μεγάλο ζήτημα. Να αγαπήσετε όλοι εσείς οι μετανάστες την χώρα αυτή που σας δέχτηκε και σας έκανε ανθρώπους γιατί ναι αυτό ακριβώς έγινε και πρέπει να λέμε τα πράγματα με το όνομα τους. Για να μη πω ότι χάρις στην Ελλάδα ζούνε και όλα τα Βαλκάνια σήμερα. Ως γνωστόν εκτός από την οικονομική βοήθεια που προσφέρει η Ελλάδα στις χώρες τις Βαλκανικής κάθε χρόνο οι εδώ μετανάστες στέλνουν και στις χώρες τους χρήματα από αυτά που βγάζουν εδώ στην Ελλάδα. Μόνο οι Αλβανοί μετανάστες στέλνουν κάθε χρόνο 10 με 12 δις ευρώ.

    Εσείς κύριε Νίκο λοιπόν σωστά ευχαριστείτε την Ελλάδα και σας συγχαίρω γιατί έτσι οφείλετε να πράξετε κιόλας και σας τιμά αυτό, για ρωτήστε όμως πολλούς άλλους μετανάστες εάν σκέφτονται με τον ίδιο τρόπο και δεν είναι προκλητικά αχάριστοι…

    Μου αρέσει!

  44. N.Ago

    @KapoiosBlogGeR
    Αν και συνεχίζεις να μην εμφανίζεσαι (ούτε καν το μαιλ σου δεν βάζεις) εν τούτης αποφάσισα να δημοσιεύσω το σχόλιό σου και να απαντήσω.
    Καταρχήν να σ’ευχαριστησω για τα (όποια) καλά σου λόγια αλλά το κυριότερο, να πω δυο λόγια σε όσα ισχυρίζεσαι και που αποτελούν είτε κοινότοπα kαι χιλιοειπωμένα ψεύδη, είτε γνωστές γενικότητες χωρίς καμία βάση αλήθειας, Ειτε γραφικότητες γνωστών γραφικών προσώπων.
    Λες:
    «γιατί σχεδόν όλοι οι καλοί γείτονες μας είναι από κούνια εθνικιστές και όλοι διεκδικούν από την Ελλάδα ένα κομμάτι ως γνωστόν όπως οι Αλβανοί την Τσαμουριά, οι Σκοπιανοί την Μακεδονία, οι Τούρκοι την Θράκη και το Αιγαίο κλπ»
    Απαντώ:
    -ενω Ελληνες δεν υπάρχουν …καν που θέλουν την Πόλη, την «Β.Ηπειρο» κλπ.Εχουμε και στην Αλβανια,πάντως, αρκετούς «πατριώτες» που βλέπουν παντού εχθρούς.

    Λες:
    «Να αγαπήσετε όλοι εσείς οι μετανάστες την χώρα αυτή που σας δέχτηκε και σας έκανε ανθρώπους»

    Απαντώ:
    -Ανθρωποι είμασταν …κάποιε,άνθρωποι, και πριν έρθουμε στην Ελλάδα. Ανθρωποι με οικονομικες αναγκες οπως οι Ελληνες που πήγαν στην Αμερικη,Γερμανία,Αυστραλία κλπ… 😉

    Λες:
    «Μόνο οι Αλβανοί μετανάστες στέλνουν κάθε χρόνο 10 με 12 δις ευρώ.»

    Απαντώ:
    -Ακούς και βλέπεις πολύ Τηλε Αστυ! Το ΑΕΠ της Αλβανίας για το έτος 2009 ήταν, κρατήσου αγαπητέ, 10.736.551 δολάρια!!! Και δεν το λέω εγώ αλλα το λέει αυτό εδώ.
    Το κάνεις τώρα σε ευρώ; Και ειναι το ΑΕΠ του κράτους αυτό! Φτάνει με τα ψέμματα και τη προπαγάνδα του ΛάΟΣ!

    Αυτά και καλές γιορτές! 🙂

    Μου αρέσει!

  45. Xρίστος

    Καλησπέρα συγχαρητήρια για blog, σε διαβάζω στην Αυγή αλλά δεν είχα προσέξει την ύπαρξη του blog. το είδα σήμερα στη συζήτηση-διαβούλευση κατά Πασοκ, σχετικά με το νομοσχέδιο για την ιθαγένεια. Δίνουν και παίρνουν οι γνωστοί αμετανόητοι φασίστες, κομπλεξικοί, εθνικιστές και λογιών-λογιών ηλίθιοι, στη συζήτηση εκεί, όπως και ο κύριος από πάνω (kapoiosblogerGer) ο οποίος ηλιθιωδώς γράφει: » να αγαπήσετε τη χώρα αυτή που σας έκανε ανθρώπους.» τι μας λες ρε μεγάλε; οι μετανάστες απόκτησαν την ανθρώπινη ιδιότητα όταν ήρθαν στην Ελλάδα; και πριν τι ήταν δηλαδή; κάποιο κατώτερο είδος; τέλος πάντων, η εκσυγχρονιστική βλακεία των σύγχρονων Ελλήνων μικροαστών, που νοιώθουν εθνική υπερηφάνεια και δέος με την οικονομική αφαίμαξη των βαλκανικών χωρών από τμήματα του ελληνικού κεφαλαίου, είναι απερίγραπτη.

    Μου αρέσει!

  46. Παράθεμα: Προπαγάνδα υπέρ των παράνομων μεταναστών μέσω της ΣΤ’ Δημοτικού; Τι ΝΤΡΟΠΗ!!! « Ανταποκριτής | Correspondent

  47. Παράθεμα: Προπαγάνδα υπέρ των παράνομων μεταναστών μέσω της ΣΤ’ Δημοτικού; Το βαρέλι δεν έχει πάτο… « Ανταποκριτής | Correspondent

  48. Παράθεμα: Σ’ευχαριστώ, Ελλάδα! « Correspondent

  49. Παράθεμα: Σ’ευχαριστώ, Ελλάδα! « //ΠαραλληλοΓράφος//

  50. Παράθεμα: Σ’ευχαριστώ, Ελλάδα! | ahairlessape

  51. Βαγγέλης

    «Ο οδηγός, ένας μεσήλικας κοντά στα 55, με μεγάλη άσπρη γενειάδα που φορούσε περιβραχιόνιο πένθους στο μπράτσο του, μου έκανε αρκετές βόλτες μέχρι να φτάσει η ώρα 7 και να φύγει το λεωφορείο για τη Δράμα. Πριν με κατεβάσει, αφού με ξύπνησε πολύ στοργικά και πατρικά από το βαθύ ύπνο που είχα πέσει (η κούραση των 8 ημερών ήταν αδύνατον να μην με καταβάλει μέσα στη ζέστη του αυτοκινήτου) όσο αυτός έκανε κούρσες για το μεροκάματο, μου έδωσε μια τυρόπιτα, έναν χυμό κι ένα πακέτο τσιγάρα να καπνίσω. Έκανα κίνηση να του δώσω χρήματα, απο αυτά τα λίγα που είχα μαζί μου . Μου έκλεισε το μάτι φιλικά, κάτι μου είπε στα ελληνικά(που φυσικά δεν κατάλαβα) και μου έκανε νόημα να τα ξαναβάλω στη τσέπη μου»

    αυτή ήταν η Ελλάδα που είχαμε. Κάπου στην πορεία χάσαμε τον δρόμο,μας έβγαλαν απο το δρόμο όπως θέλετε πείτε το,μας θάμπωσε το χρήμα και έγινε αυτοσκοπός.
    Αναρωτηθητε ποια Ελλάδα έχουμε τώρα και σε ποια Ελλάδα θέλετε να ζείτε.

    Η απάντηση θα σας δώσει και την απάντηση που ψάχνετε για τις επικείμενες εκλογές.

    Μου αρέσει!

  52. Παράθεμα: Απέλαση Αλβανού δημοσιογράφου μετά από 20 χρόνια παρουσίας στη χώρα « freequency radio

  53. Γιώργος Πέντσας

    Εύχομαι ειλικρινά να δικαιωθείς στην περιπέτειά σου και για σένα και για την οικογένειά σου και για τον τόπο μας που δεν έχει μάθει να φέρεται ακόμα στους «μη Έλληνες». Και αυτό και το άλλο κείμενο είναι ζεστά και αποτυπώνουν με μοναδικό τρόπο αυτό που πιστεύω ότι θέλεις να πεις (που κατά την άποψή μου δεν είναι ένα απλό ευχαριστώ αλλά κάτι παραπάνω). Ελπίζω τέτοια κείμενα να δράσουν ως φάροι για τους «Έλληνες» δημοσιογράφους ή απλά κειμενογράφους που έχουν χάσει στόχο και προσανατολισμό. Να είσαι πάντα γερός.

    Μου αρέσει!

  54. Παράθεμα: Να μην απελαθεί ο δημοσιογράφος Niko Ago | AntiChainLetter

  55. Παράθεμα: Σ’ευχαριστώ, Ελλάδα! « Αράχωβας Blog

  56. Παράθεμα: «Σ’ευχαριστώ, Ελλάδα!» του Niko Ago για την απέλαση του από την Ελλάδα

  57. Παράθεμα: Αλληλεγγύη στον συνάδελφο Νίκο Άγκο που απειλείται με απέλαση | ΕΞΑΡΧΕΙΑ

  58. Παράθεμα: Να αποτρέψουμε την απέλαση του δημοσιογράφου Νίκο Άγκο! « η Λέσχη

  59. Παράθεμα: Ο δημοσιογράφος Niko Ago απελαύνεται μετά από 20 χρόνια παραμονής στην Ελλάδα. Του λείπουν κάτι ένσημα… | MessiNea | Ειδήσεις απο Μεσσηνία και όλο

  60. Παράθεμα: Σ’ευχαριστώ, Ελλάδα! | EcoLeft

  61. Παράθεμα: Σ’ευχαριστώ, Ελλάδα!

  62. Παράθεμα: Ο δημοσιογράφος Niko Ago απελαύνεται μετά από 20 χρόνια παραμονής στην Ελλάδα. Του λείπουν κάτι ένσημα… | The Greek Times

  63. Kαλώς oρίσατε….!!!!

    ..Είπε ο Θεός για τον άνθρωπο :
    *Αυξάνεστε και πληθύνεστε και κατακυριεύσατε τη γη…Μήπως γη δεν εννοεί μόνο αυτόν τον πλανήτη αλλά και άλλους;*

    Eλικρεινά λυπάμαι για μένα που άν και αναγνώστης του Protagon.gr δεν σε είχα εντοπίσει…

    Καλό είναι το δέντρο να μπολιάζεται αρκεί το μπόλι να είναι καλό..!!και Εσύ έλαβες καλό μπόλι.!! Ας έχει την ευλογία του Θεού ο »καλός» αυτός πρώτος Πατριώτης μας.

    Φίλε Νίκο,
    να θυμάσαι πολύ καλά στην ζωή σου,γιατί αυτή την εντύπωση μου δίνεις, ότι »Άριστη είναι η οικογένεια που δεν έχει ανάγκες για τα περιττά και απ’ τα αναγκαία τίποτε δεν της λείπει» και μάλλον σε αυτού του μέτρου οικογένεια σε εντάσσω, και επιπλέον »είναι αγνώμονας και τιποτένιος εκείνος ο άνθρωπος , που προκαλεί σε αγώνα αυτόν που του ανοίγει το σπίτι του (τον φιλοξενεί) σε ξένη χώρα» (Όμηρος από Μ. Ασία), και Εσύ ΔΕΝ το έκανες αυτό,οπότε ΝΑ ΜΗΝ ΑΝΗΣΥΧΕΙΣ ΓΙΑ ΤΟ ΘΕΜΑ ΣΟΥ, όλα θα πάνε ΚΑΛΥΤΕΡΟΤΕΡΑ..!! και ξέρεις γιατί??
    -Καταλύεται κάθε κανόνας δικαίου μόνο τότε , όταν επιβάλλεται η μη ανθρώπινη ανάγκη .Η ανάγκη οδηγεί ή ακολουθεί τις πράξεις . Γενικότερα το να πράττουμε το αναγκαίο είναι δείγμα σωφροσύνης και όχι δειλία

    Υ.Γ.: *Όπου προβάλλονται μεγάλα βραβεία της αρετής , εκεί και άριστοι πολίτες αναδεικνύονται* . (Θουκυδίδης) .
    Να είσαι Πάντα Γερός και Δυνατός

    Μου αρέσει!

  64. Παράθεμα: Σ’ευχαριστώ Ελλάδα.. « Διαφορα « καλά νέα

  65. Παράθεμα: Αλληλεγγύη στον συνάδελφο Νίκο Άγκο που απειλείται με απέλαση « ΣΕΜΜΕΛ

  66. Παράθεμα: >Αλληλεγγύη στον συνάδελφο Νίκο Άγκο που απειλείται με απέλαση | Κατάληψη ΕΣΗΕΑ

Τα σχόλια είναι κλειστά.